torsdag den 29. juli 2010

Samsø inkl. fødselsdagsbarn (ferie part 2)

Hjemvendt fra Samsø med solbrændte kinder og med dejlige oplevelser i bagagen. Jeppe og børnene har aldrig været på Samsø og jeg selv var der sidst i 1996. Tilbage i 1996 forlod jeg øen og svor på at jeg aldrig ville komme igen. Man kan faktisk tale og et kompleks jeg har haft. Baggrunden skal findes i en meget lang og kompliceret historie krydret med en portion uheldige omstændigheder og i virkeligheden var det nok ikke fair at beskylde Samsø for alt den elendighed. Hånden på hjertet så tror jeg nu jeg kan sige at Samsø er fantastisk og at jeg helt sikkert kommer igen :0)
Imens Jeppe har knoklet med Dogmerevyen har vi andre nydt fantastisk solskin på stranden ved Ballen, fanget krabber, spist is, bygget sandslotte, soppet og badet, kigget på "lopper", spillet fodbold, fundet snegle, fine blomster og smurt os ind i solcreme. Taget et par ture rundt på Samsø - Vesborg fyr (med sovende børn på bagsædet hvilket betød at jeg måtte opgive at komme op i fyret - det gør jeg næste gang), skønne, smukke og idylliske Nordby, Langør Kirke med smuk smuk smuk udsigt over Stauns fjord (...nu forstår jeg Signe og Stefan hvorfor præsten ville have dørene åbne under vielsen :0) og ikke mindst et hav af solbær-, græskar-, jordbær- og kartoffelmarker. Sigurd har spist så mange samsøkartofler at jeg ikke er sikker om der er nok til at fastlandet kan importere flere!
Liva har i den grad hygget sig i selskab med Gustav - ja faktisk er Gustav; "min allerbedste ven" siger hun. "Det er bare fedt fedt fedt på Samsø" (Liva 3 år).
Sigurd fyldte 1 år i går og han blev fejret med morgenmad, lys, flag, jordbær, is og gaver. En skøn fødselsdag for den efterhånden store dreng :0)
Her har I et par billeder fra Samsø inkl. fødselsdag, sommerferie part 2:

Brundby Rock Hotel - skønt sted at bo, det kan vi varmt anbefale :0)

Aftensmad på Røgeriet på Ballen havn

....elsker økologisk solbærsaft og er vildt imponeret af hvor store havmågerne her på havnen er.

Nyder livet på stranden i fantastisk solskinsvejr

Sigurd med 1 kilo sand i maven :0)

....og sand knaser så dejligt :0/


Nyklippet sommerdreng i højt humør!

1 år er gået.....

Medbragte gaver der åbnes til fødselsdagsfejring med morgenbordet :0)

Selv æggene er pyntet op til fest. Det er jo ikke hver dag at man skal fejre sin allerførste fødselsdag!

Gave fra Liva til Sigurd (en bold med huller i som er nem at få fat på, kaste med og gribe - stor succes)

Kærlighed ved første blik. Sigurd har fået en Fifi dukke af farmor og var fuldstændig solgt.

Til dejlig fødselsdagsmiddag hos Farmor i Århus. Filur-is uhmmmm


...og her til sidst et lille billede af smukke Sigurd der bestemt ikke går af vejen for at deltage i Storesøsters klæd-ud lege :0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar